Aamu toimet kiireen vilkkaan, pinjan lenkitys, aamupuuro ja eväät reppuun ja menox,

ajelin kaverini luokse, hänellä olikin eväät repussa ja auton nokka kohden isoo tietä kun minä kurvasin pihaan,

omat sangot  ja, eväs reppu hänen autoonsa ja niin suuntasimme kohden korpea, jossa on pusikkoja, vesakkoja ja puolukka mättäitäkin yllin kyllin.

niin talsimme hyvän matkaa metsä tietä ja aloimme keräillä noita punaisia syys kesän palleroita pomureilla, siinä samalla paransimme maailmaa, keskustellen ummet ja lammet,

palasimme autolle,  joimme kaffii ja hänen eväitään syöden.

ajelimme vähän toista tietä etiä päin ja taas poikkesimme aholle jossa punaposki puolukat oottelivat poimijaansa.

palasimme autolle, nyt juotiin minun mustaviinimarja mehua ja sen kanssa minun repusta voisilmä pullia,,

sankot olivat jo täydet ja niin  ajelimme takasi, siirryin oman auton rattiin marjoineni ja ajelin kotiin,,

olin aika väsky, joten puolisruuan syötyämme otin pöikkörit soffallani, 

taas oli vuorossa lenkki Pinjan kanssa  tultuani lenkiltä,  saunakin oli jo lämmin, ukkeli olkin jo kylpenyt.

Olen väsynyt, mutta niin raukeen oloinen taidan pyllähtää petiin.

JA

JO ON AIKAKIN, MENNÄ NUKKUMAAN,

puolukka%20m%C3%A4t%C3%A4s-normal.jpg