....tämäkin päivä pulkassa ja pulkka puolitiessä huhtikuuta, muutaman päivän olen kuunnellut veden lätinää ja iloisin mielin katellut kuinka nuo isot lumikinokset ovat alkaneet pienetä,

sanoisinko että,,,ihan silmissäni,,
aamulla koirani kuljetti minua, muutaman korttelin verran ja hyppäsi yli kinoksen naapurin sulalle pläntille, josta oli lumi sulnut,
pyllisti siihen teki kakkaransa, ja hyppäs pois,

tavallisesti minä otan sen kakkaran pussukkaan, no niitä on aina varalta mukana,
mutta nyt en viittinyt rämpiä yli hyyhmäisen kinoksen, ajattelin vain, että kaippa se pieni pökylä maatuu siihen mennnessä, kun alkavat pihojaan lakasta.


nolona muka kattelin toissa päin, ja olin kuin en olisi huomannut koko toimitusta,
jos vaikka joku olisi kattonut ikkunasta,,

sit' kun sisällä on telkku auki, niin kyllä puhetta piisaa, mutta kun tv. on kiinni niin on niin hiljaista, että kuulisi nuppineulan putoovan lattialle,,
kuuluu vain seinäkellon raksutus,

iltapäivällä soitti entisen syntymäkodin omistaja,, veljeni poika, nyt olisi täällä juustomaitoo (niin kuin täällä kutsutaan ) ternimaitoo,,tuutkos hakeen, no minähän pistin kengät luun nokkaan ja ei kun menox, enkä viipynyt kauaa, kun oli sula maantie, mutta loppumatka olikin sitten varroin ajettava, kun oli vähän ravalla,

isäntä antoi maidot ja niin ajelin kotio, hän ite jatkoi varmaan suuren karjan ruokkimista,,
olin jo suunnitellut mitä ruokaa teen 'puoliseksi' mutta muuttui suunitelma, pistin uunijuuston tulemaan uuniin,
ja hyvää olikin,

syönnin  jälkeen rojahin soffalle ja katselin kuinka eräs mes kulki kolmen morsio ehokkaan luona vuoron perrään heidän valmistamallaan aterialla,

olin vähällä nukahtaa siihen paikkaan, mutta ei auta toista päikkäriä pittää, muuten saa taas yön valvoa,,

joten olikin jo iltakahafeen aika, joten mokkamaster hommiin ja tiputtelemaan tuota ruskeaa elämän eliksiiriä kannuunsa..

Kappaleen virkistyin juotuani kahafeet....



cheeky